Долинська міська рада

Кіровоградська область, Кропивницький район

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування “ Програма економічного і соціального розвитку Долинської міської територіальної громади на 2024 рік”

Дата: 17.10.2023 16:22
Кількість переглядів: 193

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

документу державного планування

“ Програма економічного і соціального розвитку

Долинської міської територіальної громади на 2024 рік”

Фото без опису

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування “ Програма економічного і соціального розвитку Долинської міської територіальної громади на 2024 рік”

Загальні положення

Цей документ складено згідно з вимогами ст. 10 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

 

  1. Замовник СЕО

Замовником ДДП “Програма економічного і соціального розвитку Долинської міської територіальної громади на 2024 рік” (далі ДДП) є Долинська міська рада (далі Долинська міськрада), 28500, Кіровоградська область, м. Долинська, вул. Соборності України, 28, 050-931-47-14

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Програма економічного і соціального розвитку Долинської територіальної громади на 2024 рік (далі-Програма) є документом державного планування місцевого рівня, яким визначаються пріоритетні напрями економічного і соціального розвитку, підвищення стандартів життя населення шляхом розбудови інфраструктури, забезпечення якості та загальної доступності публічних послуг. Програма розроблена на підставі матеріалів наданих структурними підрозділами апарату виконавчого комітету Долинської міської ради, підприємств організацій та установ міста, депутатського корпусу та мешканців територіальної громади. Програма відповідає цільовим програмам розвитку відповідних сфер діяльності в громаді.

            Стратегічна екологічна оцінка Програми дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків в процесі стратегічного планування.

            Метою СЕО є забезпечення високого рівня охорони довкілля та сприяння інтеграції екологічних факторів у підготовку Програми з метою забезпечення збалансованого (сталого) розвитку території громади.

            3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

            Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Напрями діяльності Програми реалізуються через планування та здійснення конкретних заходів. Серед цих заходів можуть бути заходи, які  відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких заходів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля. Детальний перелік заходів буде визначено із врахуванням громадських обговорень, консультацій з органами державної влади та за результатами виконання СЕО Програми.

 

4. Ймовірні наслідки

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми, зокрема для таких компонент: Клімат і мікроклімат; Атмосферне повітря; Водне середовище; Земельні ресурси; Ґрунтовий покрив; Рослинний і тваринний світ; Навколишнє соціальне середовище, у т.ч. здоров’я населення. 

В результаті реалізації можливих заходів Програми по капітальному будівництву, модернізації та експлуатації інфраструктурних об'єктів, створенню нових високотехнологічних виробництв, ймовірний вплив на довкілля не буде перевищувати нормативно допустимих рівнів. Це має бути забезпечено застосуванням сучасних технічних рішень, дотримання норм законодавства, проходженням процедури оцінки впливу на довкілля (ОВД), та/або інших інструментів публічного обговорення планованої діяльності. 

Внаслідок врахування в Програмі національних та міжнародних зобов'язань, зокрема тих, що стосуються Цілей сталого розвитку для України, можливі ризики будуть зведені до прийнятного рівня. 

 

б) для територій з природоохоронним статусом

Можливі наслідки для територій із природоохоронним статусом, такі як забруднення грунтів, поверхневих та грунтових вод внаслідок реалізації заходів Програми мають бути оцінені під час здійснення процедури СЕО. На території громади  знаходяться території природно-заповідного фонду та території Смарагдової мережі, ймовірний вплив на які від планової діяльності буде оцінений в межах процедури СЕО.

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення в результаті виконання Програми відсутні.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено

Зважаючи на комплексність рішень проекту Програми, що обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей, призначених для різних видів промислово-виробничої, соціальної, рекреаційної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планових рішень. Загальною альтернативою Програми є базовий (нульовий) сценарій, при якому вищезазначена Програма не затверджується. «Нульовий сценарій» буде розглянутий в рамках СЕО. Необхідність розгляду інших альтернатив буде визначено під час аналізу проекту Програми та з урахуванням результатів розгляду цієї заяви.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

            Для розробки стратегічної екологічної оцінки передбачається використовувати наступну інформацію (за умови що така інформація буде надана): доповіді про стан довкілля в Кіровоградській області; статистичну інформацію щодо стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля в Кіровоградській області; відомості про стан та місце розташування об'єктів ПЗФ; Відомості про стан та місце розташування об'єктів Смарагдової мережі, червонокнижних видів; інформація про наявні і заплановані інвестиційні проекти щодо розвитку інфраструктури, відновлення, рекультивації навколишнього середовища, соціального розвитку; інформацію про підприємства-забруднювачі; відомості про тваринний та рослинний світ; власне інформацію Програми; інформацію про земельні ділянки; відкриті картографічні джерела, космічні знімки.

Для аналізу території буде використано логічні (індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії) та формалізовані (статистичний, екстраполяції) методи прогнозування, необхідність застосування яких буде визначено за результатами пропозицій, що надійдуть під час розгляду цього документу за процедурою, визначеною ст. 9,10 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами по кожній цілі Програми.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
            Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку буде виконуватися згідно з Законом України “Про стратегічну екологічну оцінку” ст. стаття 11 та Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки ДДП. Зміст стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем, наявних на території Долинської міської ради.

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Замовник - Долинська міська рада Кіровоградська область (далі Долинська міськрада), 28500, Кіровоградська область, м. Долинська, вул. Соборності України,28.

Строки подання: 10 днів з дня, наступного після внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (відповідно до ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»),  тобто з 18.10.2023 р. по  28.10.2023 р.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь