Долинська міська рада

Кіровоградська область, Кропивницький район

Держенергонагляд

Порядок дій у разі якщо зникло електропостачання

 

Взаємовідносини, що виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем (для власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії (далі – Правила), затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312.

Відповідно до пункту 1.2.4. Правил, точка розподілу (передачі) електричної енергії споживачу установлюється на межі балансової належності його електроустановок та зазначається в договорі споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з оператором системи розподілу (далі – ОСР).

Тому найперше, що потрібно знати – до кого звертатися, якщо раптово у будинку чи квартирі зникло світло. У кожному окремому випадку це можуть бути різні організації.

Так, у разі, коли світло відсутнє тільки у будинку чи квартирі, то спочатку необхідно перевірити будинкові (квартирні) автомати чи запобіжники. Якщо при ввімкнених автоматах (запобіжниках) світло не з’явилося, тоді вже слід викликати фахівця або спеціалізовану організацію, яка надає послуги з обслуговування електропроводки відповідно до нормативного документу «Технічна експлуатація електричних станцій і мереж. Правила». Звертаємо увагу, що електромережі всередині будинку (квартири) не відносяться до компетенції ОСР у частині їх обслуговування.

У випадку, коли світло відсутнє у межах одного багатоквартирного будинку (на сходовій клітині, перед багатоквартирним будинком) – необхідно звернутися до голови ОСББ чи житлово-експлуатаційної компанії, яка обслуговує будинок. Електромережі всередині будинку (поза квартирою) є у власності та на обслуговуванні ОСББ чи ЖЕКу. Власники об'єктів благоустрою забезпечують освітлення цих об'єктів відповідно до вимог норм і правил (стаття 29 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»).

У разі відсутності вуличного освітлення необхідно звертатися до місцевих органів виконавчої влади, оскільки організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом (стаття 20 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів»).

У випадку, коли немає освітлення у цілому мікрорайоні чи на цілій вулиці – необхідно звернутися до регіонального підрозділу ОСР за номером телефону кол-центру, зазначеному на сайті ОСР або у квитанції, та який працює без вихідних, цілодобово і безкоштовно.

Крім того, на сайті ОСР можна перевірити, чи не пов’язана відсутність електропостачання з плановими роботами з ремонту електрообладнання, оскільки ОСР зобов’язаний повідомляти споживачів про застосування графіків обмеження споживання електричної енергії, обмеження споживання електричної потужності, аварійні відключення споживачів електричної енергії, величину зниження споживання електричної енергії та потужності, а також планові ремонтні роботи в електричних мережах, що спричиняють перерву в електропостачанні споживачів (підпункт 12 пункту 5.1.2. Правил).

Подальші дії залежатимуть від того, чому зникла електрична енергія.

Фото без опису

_________________________________________

Триває нагляд (контроль) за проходженням опалювального періоду

Держенергонагляд проводить постійний моніторинг за проходженням суб’єктами відносин у сфері теплопостачання опалювального періоду (ОП), дотриманням стану та режимів постачання теплової енергії, в першу чергу для соціально важливих споживачів. Також здійснюється моніторинг проблемних питань, що потребують невідкладного вирішення, в тому числі технологічних порушень (аварій, відмов) на енергетичних об’єктах у сфері теплопостачання.

Представників інспекції залучають до розслідування причин і наслідків аварій та відмов на теплових установках і мережах теплогенеруючих, теплотранспортуючих, теплопостачальних й теплосервісних організацій, які призвели до порушення режимів теплопостачання споживачів соціальної сфери.

Для прикладу, представниками Управління Держенергонагляду у Кіровоградській області взято участь у роботі комісії з розслідування технологічного порушення, що сталося на об’єкті КП «Теплоенергетик».

З місця події: 26 лютого 2021 року о 06 год. 05 хв. сталось порушення на ділянці магістральної теплової мережі від котельні «ЮЗК» у тепловій камері № 7 (проспект Промисловий м. Кропивницький).

Відповідно до Акта розслідування від 09 березня 2021 року, технологічне порушення виникло у зв’язку з поривом стакана компенсатора діаметром 800 мм у тепловій камері № 7 трубопроводу по просп. Промисловому, 8.

Причинами виникнення аварії стали зношеність теплової мережі та корозія трубопроводу, що призвели до масового витоку теплоносія і неможливості подальшої роботи теплових мереж.

На момент аварії без теплопостачання залишились:

  • 298 житлових будинків;
  • 9 дитячих садків;
  • 7 лікарняних закладів;
  • 6 шкіл;
  • 4 учбових заклади.

Аварію було ліквідовано 27 лютого 2021 року о 00 год. 50 хв. Аварійний недовідпуск теплової енергії споживачам склав 278,5 Гкал.

За результатами роботи комісії розроблено заходи щодо недопущення подібних порушень у майбутньому, зокрема:

  • провести гідравлічні  випробування теплової мережі та ділянок теплових  мереж, що потребують капітального ремонту зношених трубопроводів;
  • виконати капітальний ремонт аварійної ділянки.

Також повідомляємо, що у період з 04 лютого по 03 березня 2021 року в Україні відбулося 273 випадки технологічних порушень, що призвели до зупинки джерел теплової енергії, порушення нормального режиму роботи теплових мереж та спричинили припинення теплопостачання населенню і соціально важливим споживачам. Такі порушення стались у містах: Київ – 186 порушень, Вінниця (36), Львів (33), Харків (9), Чернівці (4), Чернігів (2), Кропивницький (1), Енергодар (1) та Рівне (1).

Без опалення та/або гарячого водопостачання залишалися 3 504 житлових будинки, 172 заклади дошкільної освіти, 162 заклади освіти та 41 заклад охорони здоров’я. Всі випадки технологічних порушень було усунуто протягом доби та відновлено теплопостачання об’єктів.

1. Джерела теплової  енергії.

Через аварійні ремонтні роботи енергообладнання та теплопроводів у котельнях (ділянки трубопроводу теплової мережі на виході з котельні), з метою усунення витоку теплоносія, протягом доби без опалення перебували споживачі соціальної сфери (125 житлових будинків, 32 заклади освіти, 3 заклади дошкільної освіти (3 випадки у м. Вінниця). Причина – вичерпання ресурсу, незадовільне технічне обслуговування та порушення щільності.

2. Магістральні  теплові мережі.

Внаслідок корозійного пошкодження трубопроводів магістральних теплових мереж з причини вичерпання ресурсу, незадовільного технічного обслуговування та порушення щільності, протягом доби без опалення перебували споживачі соціальної сфери:

  • 298 житлових будинків,  9 закладів дошкільної освіти, 7 закладів охорони здоров’я та 6 закладів освіти (1 випадок у м. Кропивницький);
  • 244 житлових будинків,  11 закладів дошкільної освіти, 1 заклад охорони здоров’я та 1 заклад освіти (1 випадок у м. Енергодар Запорізької області);
  • 97 житлових будинків, 4 заклади дошкільної освіти та 4 заклади освіти (3 випадки у м. Харків).

3. Розподільчі  теплові мережі.

Через корозійне пошкодження трубопроводів розподільчих теплових мереж  (внаслідок незадовільного технічного обслуговування та порушення щільності), протягом доби без опалення перебували споживачі соціальної сфери:

  • 1 420 житлових будинків, 90 закладів дошкільної освіти, 62 заклади освіти та 19 закладів охорони здоров’я (186 випадків в адміністративних районах м. Києва);
  • 89 житлових будинків, 4 заклади дошкільної освіти та 4 заклади освіти   (3 випадки у м. Харків);
  • 25 житлових будинків, 2 заклади дошкільної освіти, 1 заклад освіти  (7 випадків у м. Вінниця).

Внаслідок зношення внутрішніх елементів запірної арматури на зворотному трубопроводі теплової мережі без опалення перебували споживачі соціальної сфери (8 житлових будинків у м. Рівне).

4. Припинення електропостачання  на джерела теплової енергії.

Внаслідок пошкодження електричних мереж протягом доби без опалення перебували споживачі соціальної сфери у наступних містах:

  • 885 житлових будинків, 41 заклад освіти, 31 заклад дошкільної освіти, 11 закладів охорони здоров’я (26 випадків у м. Вінниця);
  • 79 житлових будинків, 17 закладів освіти, 4 заклади дошкільної  освіти та 1 заклад охорони здоров’я (3 випадки у м. Харків);
  • 22 житлові будинки, 4 заклади освіти, 3 заклади дошкільної освіти, 2 заклади охорони здоров’я (11 випадків у м. Львів);
  • 8 житлових будинків (1 випадок у м. Чернівці).

Причина порушень – вплив сторонніх осіб та організацій.

5. Припинення електропостачання  на центральні теплові пункти.

Через пошкодження електричних мереж (причина – вплив сторонніх осіб і організацій) без опалення перебували споживачі соціальної сфери (6 житлових будинків (3 випадки у м. Львів).

Через аварійні ремонтно-відновлювальні роботи на розподільчих теплових мережах (на ділянці від центрального теплового пункту до теплових вводів споживачів), протягом доби без гарячого водопостачання перебували споживачі соціальної сфери (8 житлових будинків та 2 заклади дошкільної освіти (2 випадки у м. Чернігів). Причина порушення – вичерпання ресурсу та порушення щільності.

6. Припинення газопостачання  на джерела теплової енергії, в тому числі через виконання  робіт на газопроводі, ГРП та  інше.

Внаслідок проведення аварійних ремонтних робіт на газопроводі персоналом АТ «Львівгаз», протягом доби без опалення перебували 2 заклади освіти та 1 заклад дошкільної освіти (1 випадок у м. Самбір Львівської області). Причиною порушення став вплив сторонніх осіб та організацій.

Звертаємо увагу, що Держенергонагляд фіксує всі порушення теплопостачання і в межах своїх повноважень вживає заходів задля недопущення у майбутньому таких ситуацій та з метою забезпечення безаварійного проходження наступного опалювального періоду.​

_________________________________________

Нагадуємо про підготовку енергетичної інфраструктури до грозового періоду

В Україні з приходом весни настає грозовий період і виникає потреба у захисті електричних мереж та обладнання. Підготовка до грозового сезону – один з найважливіших періодів роботи енергетиків. Своєчасне виконання необхідних організаційних і технічних заходів сприяє утриманню електрообладнання в робочому стані у період грози, підвищенню рівня надійності електропостачання споживачів та зниженню технологічних порушень в електричних мережах.

Держенергонагляд нагадує, що для своєчасної підготовки електростанцій, електромереж й електроустановок споживачів до безперебійної та надійної роботи у грозовий період 2021 року, організаціям, установам і підприємствам необхідно провести низку заходів, зокрема:

  • до початку грозового періоду потрібно здійснити перевірку пристроїв грозозахисту в електроустановках підприємств (організацій, установ тощо) та уточнити схеми їх розміщення;
  • виконати захист електроустановок підприємств (організацій, установ тощо) від грозових перенапруг відповідно до вимог Правил улаштування електроустановок, Технічної експлуатації електричних станцій та мереж. Правила, Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів та інших нормативних документів;
  • провести обстеження стану окремо стоячих блискавковідводів та встановлених на конструкціях підстанцій;
  • виконати ревізію та профілактичні випробування засобів грозозахисту в обсязі й у терміни, передбачені нормативними документами;
  • перевірити стан заземлювальних пристроїв та заземлювальних спусків розрядників, обмежувачів перенапруг і блискавковідводів;
  • провести перевірку стану повітряних ліній електропередачі;
  • виконати огляд і чистку трас повітряних ліній електропередачі від порослі та окремих дерев для запобігання перекриття під час грозових перенапруг;
  • перевірити габарити перетину високовольтних ліній електропередачі між собою, а також з лініями низької напруги і лініями зв’язку та привести їх відповідно до норм;
  • перевірити технічний стан всього електрогосподарства підприємства (організації, установи тощо). Виявлені дефекти електрообладнання негайно усунути;
  • перевірити та налагодити пристрої автоматичного повторного включення і автоматичного включення резерву, а також узгодити їх по часу спрацювання з релейним захистом. Уставки захисту погодити з власниками джерел електропостачання;
  • всі випадки пошкодження електрообладнання грозовими перенапругами або від прямих ударів блискавки повинні бути розслідувані власником електроустановок в добовий термін, а акти розслідування направлені місцевій енергопостачальній організації.

_________________________________________

 

Роман Боднар прозвітував про роботу Держенергонагляду за 2020 рік

Сьогодні, 24 лютого 2021 року, т.в.о. Голови Держенергонагляду Роман Боднар доповів про результати роботи інспекції за 2020 рік.

У вступному слові очільник відомства повідомив, що Держенергонагляд у минулому році реалізовував державну політику в сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики й теплопостачання та здійснював заходи, які передбачено Положенням про Державну інспекцію енергетичного нагляду України, та які було визначено дорученнями Кабінету Міністрів України і Міністерства енергетики України.

«Для Держенергонагляду 2020 рік став точкою опори для забезпечення належної діяльності відомства і за попередній рік нам вдалось зробити чимало роботи. Зокрема, розробити низку нормативно-правових актів (серед яких є критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, та уніфікована форма акта), які дають можливість розпочати планову та позапланову діяльність інспекції. Крім того, розпочато підготовку змін до законодавства та зроблено інші кроки, які сприятимуть отриманню споживачами якісного, надійного і безперебійного електро- та теплопостачання», – зазначив Роман Боднар.

Під час публічного звіту т.в.о. Голови дав всебічну оцінку кожному із напрямів діяльності та наголосив на посиленні кадрового потенціалу і поглибленні співпраці Держенергонагляду з Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, обласними державними адміністраціями в частині забезпечення споживачів належним рівнем електричної та теплової енергії. Незважаючи на карантинні обмеження, за словами Романа Боднара, Держенергонагляд на належному рівні виконував поставлені перед ним завдання, а це понад 10 000 основних заходів державного нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання.

Наприкінці заходу Роман Боднар окреслив плани на 2021 рік. Зокрема, він зазначив, що Держенергонагляд буде спрямовувати зусилля на:

- підвищення ефективності основної діяльності відомства – проведення планових і позапланових заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у галузях електроенергетики та теплопостачання;

-  продовження становлення Держенергонагляду як центрального органу виконавчої влади;

-  здійснення необхідних заходів задля налагодження міжнародного співробітництва з наглядовими органами Європейського Союзу у галузях електроенергетики та теплопостачання;

-  забезпечення прозорості й відкритості в інформаційній діяльності та посилення цифровізації Держенергонагляду.

«Хочу запевнити, що ми не зупинимось на досягнутому, а спрямуємо наші зусилля на подальшу поглиблену взаємодію з ліцензіатами систем постачання і розподілу електроенергії та теплопостачальними організаціями задля забезпечення надійного функціонування об’єднаної енергетичної системи України», – наголосив очільник відомства.

Детальніше ознайомитись зі звітом Держенергонагляду за 2020 рік можна за посиланням.​

_________________________________________

Щодо перевірки технічного стану та організації експлуатації теплової генерації

У одній із програм провідного телеканалу України Голова Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус зазначив, що технічний стан теплової генерації країни такий, що в періоди пікових навантажень не всі блоки можуть справно працювати. Тому зараз (станом на 09.02.2021) 10 блоків ТЕС знаходяться в аварійному ремонті. На думку Голови Комітету, взимку повинні працювати 12 атомних блоків, тоді як зараз 10 блоків АЕС у роботі, 5 блоків знаходяться в плановому ремонті.

«Я допускаю, що була проінвестована недостатня сума грошей у модернізацію та ремонти, але для цього є технічні органи, зокрема Держенергонагляд, які мають перевірити причини зупинки блоків чи навіть цілої електростанції», – додав Голова Комітету.

Держенергонагляд у межах законодавства та за відповідним дорученням Кабінету Міністрів України готовий долучитися до відповідних перевірок. Перевірки можуть бути реалізовані інспекцією шляхом проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у галузі електроенергетики. Держенергонагляд здійснює такі заходи відповідно до законів України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про ринок електричної енергії», а також згідно з Положенням про Державну інспекцію енергетичного нагляду України.

Зі свого боку інформуємо, що Держенергонагляд є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та бере участь у роботі комісій з розслідування технологічних порушень (відмов).

У період з 01 січня по 09 лютого 2021 року на енергоблоках ТЕС ГК (генеруючі компанії), за оперативною інформацією, відбулось 92 аварійні зупини енергоблоків – технологічні порушення (із них розслідувано та складено 75 актів технологічних порушень, розслідування інших технологічних порушень триває).

Так, за участю представників Держенергонагляду у вищезазначений період проведено розслідування 12 технологічних порушень на таких об’єктах генеруючих компаній:

-Запорізька ТЕС, Криворізька ТЕС, Придніпровська ТЕС ДТЕК «Дніпроенерго» (загалом 7 технологічних порушень); 

-Зміївська ТЕС ПАТ «Центренерго» – 4 (технологічних порушень);

-Слов’янська ТЕС ПАТ «Донбасенерго» – 1 (технологічне порушення).

За результатами розслідувань 75 технологічних порушень на енергоблоках ТЕС ГК визначено організаційні причини виникнення цих порушень. Найбільша кількість відмов сталася через помилкові дії керівного персоналу (24 відмови), також значну частину відмов склали дефект ремонту та помилкові дії ремонтного персоналу (21 відмова), вина персоналу служб, лабораторій, цехів, відділів (17 відмов), вплив сторонніх осіб і організацій (7 відмов) та 6 інших відмов (дефекти).​

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь